Πέντε τρόποι με τους οποίους το TikTok άλλαξε τη μόδα τη χρονιά που πέρασε
Στο TikTok η μόδα είναι στο επίκεντρο!
Είτε έχεις είτε δεν έχεις λογαριασμό στο TikTok, φέτος ήταν σίγουρα δύσκολο να αποφύγεις την πλατφόρμα και τα βίντεο της. Το TikTok μάλιστα τώρα έχει πάνω από 800 εκ. χρήστες παγκοσμίως. Παρόλο που οι χρήστες της δημοφιλούς εφαρμογής είναι κυρίως έφηβοι, η επιρροή του στη βιομηχανία της μόδας είναι αναμφισβήτητη. Trendsetters όπως η Bella Hadid έχουν λογαριασμό στο TikTok και labels όπως ο Saint Laurent και o Louis Vuitton κάνουν live μετάδοση τις επιδείξεις μόδας τους στο social media app. Επίσης, σχεδιαστές, μοντέλα και άλλοι creators ανακαλύπτονται μέσω των δημιουργικών TikTok βίντεο που κοινοποιούν.
Ενώ ;hμασταν όλοι κλεισμένοι στα σπίτια μας φέτος, το TikTok άλλαξε τον τρόπο που εκφραζόμαστε, την κωμωδία, το στυλ, τη μουσική και τον ακτιβισμό. Πολλοί influencers με μεγάλη απήχηση στον κόσμο έχουν κάνει καριέρες και εκτός της πλατφόρμας. Ο Wisdom Kaye, για παράδειγμα, ο πιο καλοντυμένος άντρας στο TikTok, έκανε συμφωνία με το IMG Models και δουλεύει τώρα με brands όπως ο Balmain και ο Dior.
Συνέχισε, λοιπόν, να διαβάζεις παρακάτω για να μάθεις τους 5 τρόπους με τους οποίους το TikTok επηρέασε τη μόδα φέτος.
1. Το TikTok και οι επιδείξεις μόδας
Φέτος είδαμε πολλούς TikTok stars σε επιδείξεις μόδας. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Noen Eubanks έγινε το πρόσωπο της καμπάνιας του οίκου Celine. Έπειτα, τον Φεβρουάριο, είδαμε την Charli D’Amelio, την πιο δημοφιλής Tiktoker με 103 εκ. followers, να παρακολουθεί από την πρώτη σειρά την επίδειξή του οίκου Prada. Επίσης, brands όπως η Prada, ο Louis Vuitton και ο Saint Laurent έκαναν live-stream τα shows τους στην πλατφόρμα. Το TikTok είπε μάλιστα πως αυτά τα livestreams έφεραν τον Σεπτέμβριο 3 εκ. views.
2. Πολλά brands προσλαμβάνουν μοντέλα από το TikTok
Η IMG Models, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία μοντέλων στον κόσμο, προσέλαβε τον Wisdom Kaye και την Kennedy Jardine. Το TikTok έχει δώσει την ευκαιρία σε μοντέλα να ανακαλύπτονται πιο εύκολα από ποτέ.
3. Σχεδιαστές μοιράζονται την διαδικασία δημιουργίας των ρούχων τους στο TikTok
Οι σχεδιαστές μόδας μπορεί να είναι πολύ απασχολημένοι δημιουργώντας τις τελευταίες κολεξιόν τους αλλά βρίσκουν όλο και περισσότερο χρόνο για να μοιραστούν τη διαδικασία με την οποία φτιάχνουν τα ρούχα τους στην πλατφόρμα. Σχεδιαστές όπως ο Simon Porte Jacquemus και ο Olivier Rousteing του οίκου Balmain είναι δύο παραδείγματα. Ο Rousteing ανεβάζει αρκετά συχνά στην πλατφόρμα και καταγράφει τις μέρες του στο γραφείο. Δείχνει τα σκίτσα του και πώς δημιουργεί τα ρούχα με την ομάδα του. Τα πιο έξυπνα brands όμως είναι αυτά που υιοθετούν τα trends του TikTok, όπως η Gucci, με το #GucciModelChallenge το οποίο μας κάλεσε να γίνουμε μοντέλο του Alessandro Michele με ό,τι ρούχα είχαμε στην ντουλάπα μας.
4. Πολλά Fashion brands γεννιούνται στο TikTok – και είναι κυρίως βιώσιμα
Βιώσιμες εταιρείες μόδας έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς στην πλατφόρμα. Τα hashtags #upcycling και #vintage έχουν συνολικά 8 δις. views. Ένα από τα μεγαλύτερα eco brands στο TikTok είναι το @//www.tiktok.com/@vintagestockreserve/">vintagestockreserve, το οποίο δίνει ζωή σε παλιά ρούχα, και έχει 1.8 εκ. followers. Το //www.tiktok.com/@wearthlondon">Wearth London φτιάχνει πράγματα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και έχει 47,000 followers.
5. Οι δημιουργοί TikTok και τα trends
Φέτος, η μόδα από το 2000 επέστρεψε χάρις στους χρήστες της πλατφόρμας. Το hashtag #Y2KFashion έχει πάνω από 58 εκ. clicks. Brands όπως η Juicy Couture ξανά ήρθαν στο προσκήνιο χάρη στο TikTok. Σίγουρα και άλλοι παράγοντες έπαιξαν ρόλο εδώ, αλλά όταν ένα look γίνεται trending στο TikTok, τότε η βιομηχανία μόδας δίνει όλη της την προσοχή.
Δες επίσης: Tα δέκα φορέματα που μας έμειναν αξέχαστα το 2020